mercredi 7 mai 2008

Puhekuplia Minâbin torstaibasaarilta

Minâbin kaupunki sijaitsee runsaan tunnin matkan päässä Bandar-e Abbâsista. Vierailu kannattaa ajoittaa torstaiksi, jotta pääsee ihmettelemään eläväisen ulkoilmabasaarin hymyilevää ja värikästä tunnelmaa.

"Varjossakin kauheen kuuma. Onneks on tää maski, naama helottaa ihan punasena."


"Paljon tästä kukosta kehtais pyytää? Sitä tulee kyllä kauhee ikävä..."



"Mä niin tykkään kierrättää. Tästä pahvitötsästä tulee ihan kiva hattu, ja eiköhän tästä muovinarustakin jonkun korun saa näperrettyä."



"Mä en saa ikinä mun nahistuneita yrttejä kaupaksi, kun noi yhdet tuli myymään vatikaupalla ihan tuoretta tavaraa."




"Pitäskö laskea hintoja, että saan nää kalat myytyä ennen kun ne mätänee tässä helteessä?"





"Nyt kyllä vedetään yhdet hedelmäsalaatit, kun ollaan oltu myymässä aamusta lähtien. Tuu hei niin kyykötetään tässä kärryn varjossa."





"Täytyy antaa pojalle limpsapullo, että se jaksaa katsella vierestä kun myydään näitä rättejä."





"Kiva kun naapurin mies lähti torille seuraksi. Ei näitä tulitikkupuntteja jaksaisi kaupata, ellei olisi juttuseuraa."




"Nää housut on tosi hyvät, mutta mun on pakko löytää uudet lipokkaat. Ei nää siniset sovi."





"Mihin hitsiin mä sen ostoskorini panin? Ei kun ai niin, sehän on mun pääni päällä."



"Ostetaan nää kipot yhdessä, niin saadaan tingittyä hintaa alas."




"En tajua, miten jotkut ei osta borqe-naamioo ja kolttua sävy sävyyn."



"Tule lepäämään villin banaanipuun vehmaaseen varjoon."










6 commentaires:

Anonyme a dit…

iiiihania abi!
miss liina ja muut.

ii a dit…

"Mihin hitsiin mä sen ostoskorini panin?" XD

ebrufin a dit…

Nama oli kivoja- aamu alkoi hymyillen;)

Anonyme a dit…

Pitkästa aikaa! Muka niin kiire ettei ehdi, höh! Voi kun hauskoja puhekuplia ja luin myös vähän vanhempia juttuja. Oi kun ois kiva siellä(kin) käydä. Hyvää viikonloppua, vaikka sullahan se on jo huomenna ohi. Luuv!

Anonyme a dit…

Kiitos kivoista kuplista! Piiitkästä aikaa ehdin poiketa täällä ja hyvän mielen taas sain!
"En millään keksi mitään negatiivista sanottavaa", miten ihmeen ihana kommentti!!! -Karttu

Anonyme a dit…

Ihanaa lukea näitä sun puhekuplia ja muitakin blogin artikkeleita! Vaikeampi osata postata vastausta :-) Karttu