jeudi 20 septembre 2007

Tästä se alkaa

Tervetuloa! خوش آمديد!ـ

Päätin tehdä ensimmäisen blogimerkinnän tänään, koska lähtöni Iraniin alkaa oikeasti tuntua todelta. Kävin Kulosaaressa Iranin suurlähetystön konsuliasiain toimistossa jättämässä viisumianomuksen. Kaiken pitäisi olla valmista huomenna. Metromatkalla kotiin Ablis soitti ja kertoi, että edullisimman matkalipun saa Türk Hava Yollarılta. Ostinkin lipun saman tien. Lähtöpäiväksi on nyt määräytynyt perjantai 28.9.

Suunnitelmissani on siis kokeilla, miltä tuntuu opiskella farsin kieltä Iranissa muutaman kuukauden ajan. Olen ainakin alkajaisiksi ilmoittautunut syyslukukaudeksi teheranilaiseen Dehkhoda-instituuttiin. Persian alkeita opiskelin aikoinani jo Ranskassa asuessani, mutta niistäkin tuntuu leijonanosa keräävän pölyä jossain vetreytystä kaipaavassa aivolohkossa.

Blogista voi seurata seikkailun vaiheita ja kielenopiskelun etenemistä, mutta keksinen matkan varrella asiaa muistakin tikuista.

Yöpöydällä: François Nicoullaud : Le Turban et la rose – Journal inattendu d'un ambassadeur à Téhéran : à la découverte d'un autre Iran.

3 commentaires:

leenaolavi a dit…

NYT OLEN JÄTTÄNYT SINULLE JO NOIN MILJOONA KOMMENTTIA, MUTTA KOSKA EN TAJUA NÄISTÄ BLOGISYSTEEMEISTÄ, EN TIEDÄ ONKO MIKÄÄN TULLUT PERILLE. RAKKAUDELLA KUITENKIN. MISS LIINA OLAVI.

leenaolavi a dit…

aabi, nyt taisi selvitä kun tämäkin tuli perille.
olen todella iloinen, että pääset matkaan - enkä sitä oikeastaan epäillytkään. hotellikin näyttää ihan hyvältä alkuvaiheen kodilta, vaikkei kuvissa totuussa olisi kuin hitunen.
minusta on ihanaa, että on edelleen ihmisiä, jotka lähtevät utelisuutensa perään ja jotka varmaan osaavat myös mahdollisuuksia käyttää.
minulle lähi-itä pysyy aina kotina ja olen aika varma, että sydämesi jää teheraniin(kin).
minun lisäkseni onnea matkaan toivottavat yksisilmä-adrian, poikansa mustis sekä johtava insinööri jassu. ja sitten minä, ex-miss liina olavi. joka edellispäivänä oppi ajamaan traktoria.
odotan innolla huomioitasi elämästä siellä, haluaisin olla mukana matkalla, mutta en itse paikalla.
öptyyym.

Anonyme a dit…

Heippa rakas,
Olen iloinen, että sait viisumin ja olen varmaa, että sinusta tulee BULBUL tullessasi :-)
Tu es un amour!
Maria